Cute Flying Pink Bird Neposedárium: Zázraky přírody zblízka, aneb návštěva pražské zoo

Štítky

neděle 8. května 2016

Zázraky přírody zblízka, aneb návštěva pražské zoo

Když se v pražské zoo narodilo slůně, okamžitě jsem psala příteli, že potřebuji jít do zoo, kupodivu jsem i na tento můj rozmar dostala kladnou odpověď. A protože moje báječná sestra nakonec zůstala v ČR a já si ji můžu ještě užít a to slůně taky potřebovala vidět, přibrali jsme i ji.

Na návštěvu zoo padl první máj a po několika hodně studených aprílových dnech vysvitlo sluníčko a bylo moc pěkně. 

Jaro je v plné proudu, v zoo se rodí mláďátka jako o závod. Týden před naší návštěvou se narodilo gorilí mláďátko, 1. dubna surikatky, v den naší návštěvy nový přírůstek uvítalo stádo bizonů. 

Když porovnávám vzpomínky z mých dřívějších návštěv zoo s tím, co jsme měli možnost vidět tentokrát, je to ohromný rozdíl, rozhodně je vidět spousta odvedené práce. V celém areálu je skoro až hmatatelná vzpomínka na povodně z roku 2002, značky v místech, kam sahala voda a fotografie ze zatopeného pavilonu velkých savců atd. O to víc si člověk uvědomuje, jak velký pokrok v zoo udělali. Areál je už vážně obrovský, myslím, že už celou zoo nejde projít za jediný den. My jsme celý den neměli, ale s jasnou přesnou představou, co musíme vidět, jsme vše krásně stihli. 


První zastávku jsme si udělali u Vzdělávacího centra, kde jsme se museli s přítelem políbit pod rozkvetlou sakurou a ještě za to dostali dárek :-). A neuschnu! Pak už jsme se mohli věnovat zvířátkům. Začátek je jasný, tučňáci, lachtani, kde si nejde nevzpomenout na Gastona. Ale ani to není tak smutné, když pozorujete, jak jeho potomci řádí ve vodě.
Lachtaní akvabely
Zajímavost: První lachtany Batula a Hýtu daroval pražské zoo komik Vlasta Burian.


Po obědě jsme se začali přesouvat k lanovce, abychom poblíž navštívili ještě gaviály, šelmy a plazy, ale hlavně gorily. Gorily nepatří mezi ta zvířata, která při návštěvě v zoo vidět musím, ale týden staré gorilí miminko, to už je něco jiného. Před pavilonem byla fronta, protože ošetřovatelé pouštěli návštěvníky zhruba po patnácti, aby měly gorilky klid. Malá byla nádherná. Ale bohužel maminka Shinda se svým pokladem byla dost daleko a špatně se fotila. A my tímto v dolní části zoo měli splněno. 
Shinda s mládětem

V horní části jsme okamžitě vyrazili směrem k Údolí slonů. A konečně jsem mrňouse mohla vidět. Úplně jsem se rozplývala, snažila jsem se fotit. Od té doby neustále o sloníkovi mluvím. V nejbližší prodejně suvenýrů jsem si koupila pohled se slůňátkem a malého plyšového sloníka, protože mu bylo podobné. Vnitřní stání slonů vypadá o hodně lépe, než jak si ho pamatuji z původního pavilónu. Smutnou částí je vzpomínka na slona Kádira, který musel být při povodních utracen.
První 100% pražské slůně
Zajímavost: Další slůně by se mělo narodit na podzim 2016, slonice Tamara je také březí.
Sloník
U surikat jsme měli štěstí, že tyto šelmičky zrovna byly v pohybu, naposledy jsem měla možnost vidět jen spící zvířátka. A po chvilce čekání, se venku objevilo i jedno z mláďat,
Surikatí mrně
Zajímavost: Surikaty loví jedovaté hady a štíry. Vůči štířímu jedu jsou imunní.
Hroši jsou hned další moje oblíbená zvířata a nutně jsem potřebovala vidět čerstvě pokřtěného hrošíka Fandu. Hroši byli ve vnitřním pavilonu, plavali ve vodě. Bohužel vodu mají hodně špinavou, moc toho vidět nebylo, museli se hodně přiblížit ke sklu, abychom z toho ohromného živočicha něco viděli.

Zajímavost: Hroch Slávek, otec malého Fandy, je pražský rodák. Ničivou povodeň v roce 2002 přečkal v zázemí pavilonu velkých savců.

Poslední zastávku jsme dělali u ledních medvědů a v pavilonu plyšáků.
U žiraf


Celkově jsem z návštěvy zoo byla nadšená víc, než když jsme se ji snažili projít celou. Až mě to inspirovalo k tomu, že jsem si hledala o pražské zoo nějaké zajímavosti a při té příležitosti jsem si i přečetla spoustu silných krásných i smutných příběhů, ale to už nejspíš vystačí na další celý další článek...



1 komentář:

  1. Miluji ZOO. Nejoblíbenější ZOO je pro mě Lešná a Pražská. Vážně! Obě stojí za to. A máš nádherné fotky :)
    Strašně se mi líbily ty zajímavosti! :)

    Gabux

    OdpovědětVymazat